Liqa' USM Bulan Mac...

Liqa’ Papisma Kelantan (HUSM)
Alhamdulillah, liqa’ Papisma Kelantan (HUSM) bulan Mac telah diadakan pada hari ini (15 Mac 2011) bermula jam 5.15petang dan tamat jam 6.45petang.

Kehadiran adalah seperti berikut:
Dr. Hashairi (Pengerusi PAPISMA Kelantan)
Dr Rostam (Wakil PAPISMA Pusat)
Dr. Mohd Zuraizi Jaafar
Dr. Azaharim Omar
Dr. Syed Abdul Khaliq Syed Abdul Hamid
Dr. Mohamad Najib Mat Pa
YM Tengku Ahmad Damitri
Sdr. Abdul Hakim Abdul Jalil
Dr. Mohd Jamsani Mat Salleh
Dr. Hasme Zam Hashim
Dr. Mohd Shahrir
Dr. Muhd Al-Aaarifin
Sdr. Syakir (SUK PAPISMA Kelantan)
Dr. Nur Fadhilah Mohamad Taib
Siti Suhaili Ismail



Seperti biasa liqa’ dimulakan dengan sesi takruf secara ringkas. Disusuli dengan tazkirah drp Abe Yie (Dr. Hashairi) selaku pengerusi Papisma Kelantan 2011-13. Abe Yie mengingatkan akan realiti Papisma terutamanya Papisma Kelantan yang mempunyai ramai ahli, namun yang aktif terlibat dengan program-program Papisma hanyalah orang ‘tula’- satu muhasabah. Antara perkara lain yang dibincangkan adalah berkenaan dengan konsep voluntarism dalam Papisma. Bekerja dengan ikhlas tampa mengharapkan ganjaran duniawi.



Seterusnya antara isu-isu yang berbangkit dalam liqa’ kali ini adalah berkenaan dengan usrah HO. InsyaAllah, HO di HRPZ2 akan digerakkan dan akan dipantau oleh Dr. Hasyme Zam dengan bantuan Dr. Ammar Rashidi. Manakala usrah HO HUSM diserap masuk bersama usrah Master/MO.

Semoga pertemuan pada kali ini akan mengeratkan lagi hubungan sesame kita. Wallahu’alam.




P/S: Maaf kalau ada yang hadir tapi ana tak masukkan dalam list...ana mungkin terlupoa, ana hanya rujuk senarai kehadiran. mungkin ada yang hadir tapi terlupa nak sign. Begitu juga dengan gambar2 diatas, ada yang tak nampak dalam gambar, tapi mereka juga hadir. Maaf atassebarang kesilapan teknikal.

-al-
abul-Haafiz
Dr. Muhd Al-Aarifin Ismail
Biro ICT, Penerbitan Papisma Kelantan
014-5182931
al_aarifin@yahoo.com
Previous
Next Post »