Sumbangan Bantuan Kerusi Roda

23 Mac 2014 – Bertempat di Wad 6 Utara Hospital USM, telah berlangsungnya penyerahan bantuan kerusi roda kepada wakil Persatuan Kebajikan Pesakit Kanak-Kanak Hospital USM (PEKA), Profesor Madya Dr Ariffin Nasir. Penyerahan ini telah dibuat oleh Pengerusi Pertubuhan Amal Perubatan Ibnu Sina (PAPISMA) Kelantan, Dr Mohd Hashairi Fauzi yang juga merupakan Pensyarah di Jabatan Kecemasan Hospital USM.


PAPISMA merupakan sebuah sebuah Organisasi Bukan Kerajaan (NGO) yang berdaftar ditubuhkan pada tahun 2004 dan dianggotai oleh gabungan tenaga-tenaga profesional kesihatan. Tujuannya adalah untuk membimbing ahli dan masyarakat dalam meningkatkan kesedaran dan kefahaman tentang sistem penjagaan kesihatan serta perubatan.


Program hari ini merupakan program ”Wheel Of Hope” melalui sebuah sekretariat kecil yang dikenali sebagai Sekretariat Dana Kemanusiaan PAPISMA (DAKAP) yang bertujuan membantu para pesakit yang memerlukan. Diharap agar sumbangan ini dapat meringankan beban serta membantu pesakit dalam menjalani proses perawatan.


Previous
Next Post »